2011. szeptember 16., péntek

different everyday things

First of all, lets's talk about some IELTS :)
Stílusos kezdés, nemde?
Szóval 3 hét és egy kicsi a vizsgáig, ez jókora izgalmat okoz, nem tagadom. Olykor soknak érzem, és felülkerekedik a na, essünk már túl rajta érzés, máskor meg peparázok, h rohan az idő, és én még ezt sem, meg ezt sem tudom...Terveimhez hű maradtam, és szept 10-től áttértem a tesztekre. Most napi 1-2 tesztet csinálok, readinget és/vafy listeninget. Nem mennek rosszul, de még mindig bennem van az a furcsa érzés egy-egy feladat közben, h hú, ha ez ilyen könnyűnek tűnt, akkor tuti benéztem, valamit...Nem szabad a feladat láttán elkönyvelnem semmit előre, hanem koncentráltan nekiállni az adott idő alatt a legjobban átnézni/megcsinálni.
Nézzük az időfaktort:
-listeningnél adott, ott nincs mit készülni, speaking uaz a helyzet. Reading és writing esetén is szigorúan időnyomás alatt csinálom a feladatokat, mérem a részidőket (section 1,2,3), és úgytűnik, h barátom maradt az időkeret, mert mondhatni bőven beleférek. Arra gyúrok, h maradjon pár percem majd átnézésre is, vagy a bizonytalan részek újragondolására. Most inkább szűkebb keretet szabok, és úgy tűnik, h ez működik. Ez a rész nem paráztat legalább.
-writingokkal most leálltam, írtam jó sokat már, úgy 10-15-öt, de azokat az angoltanárommal nézzük át. Úgy tűnik, h nagy gond nincs velük, ill annyi, h rátalált néhány "kiváló" típushibámra, amiket szépen hozok minden írásomban. Nézzük a jó oldalát, mivel felismertük őket, reméljük ki tudom irtani magamból addigra, a másik oldala, h talán újakat nem vétek majd, és koncentrálhatok arra, h még több szép kifejezést vigyek bele, vagy színesítsem a nyelvtant. Meglátjuk. A struktúra ok, a mennyiség ok, sőt, olykor sok is, visszább kell vegyek, és azt mondta a tanárom, h jók a kezdések, tetszenek neki az írásaim. Remélem, h nem hozok majd nagyon alacsony színvonalat a vizsgán sem...

Azon gondolkodtam, h minek presszionálom magam a readinggel. mint az őrült. A 4.5 szintet bizonyára átugrom, afölött meg nem tök mindegy, h milyen lesz? AU-ban nemigen kell majd 5 perc alatt átfutnom valamit, amivel kapcsolatban egészítsek ki 6 mondatot, döntsem el, h igaz e vagy hamis, vagy egyetértett e az állítással a szerző, vagy nem? Ha normális volnék, valóban hagynám, de nem vagyok az. Hülye megszállott feladat-és teljesítmény kényszeres őrült vagyok, úh nyomom magamba a teszteket, és szeretném a legjobb formámat hozni majd...ráadásul kezdem élvezni is a feladatokat. Mondtam, h őrült vagyok:))
IELTS-ről ennyit, folyt köv még:)

value for money?
Érdekes tapasztalatra tettem szert a napokban. A vaterás bejegyzésemből kiderülhetett, h nem vagyok az a fajta, aki őrülten rohan a divat után, ill inkább úgy igaz, okosan próbálom megoldani mindezt. A gyereken is szeretem a vagány, helyes kis cuccokat, de nem vagyok hajlandó vagyonokat költeni rá, és erre jó a vatera is számomra. Mindemellett vannak olyan cuccok, amikből vagy nem veszek használtat, vagy a használt is olyan drága, h akkor már inkább újba ruházok be. Ilyenek az alsóruhák aka body-k és sokszor a kabátok. A Next angol márka gyerekruháiért rajongok, stílusos, jó minőségű darabok, és hála az égnek tele velük a használtruha-piac. Van egy Next üzlet a Westendben is, néhányszor benéztem már főleg sale esetén, de valahogy mindig elképedtem azon, h milyen drága. Aztán valamikor a next.co.uk oldalára keveredtem, regisztráltam, és mit ad isten, az euróban megadott árakat jó magyar forintra átszámolva (+ delivery cost, ami 5euró) is jóval olcsóbb lett a szla vége, mintha ittt veszem Bp-en. Egy példa: 3db-os pizsi szett 6.650 Mo-on, és sosem akciós, tekintve, h nem szezonális darab, a next weboldalán 4.500-ra jön ki.... és persze mi keresünk szarabbul, nem a z angolok. Akkor hogy is van ez? Jah, és mondanom sem kell, h a csütörtökön délután megrendelt cuccok kedd reggel az ajtómnál voltak!
Akkor megyek én a westend nextbe? Nemigen.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése